_BB_8988
_BB_7575

Ideea a apărut din necesitate, datorită situației sociale, timpul puțin pe care îl au parinții, perioadele lungi de vacanță intersemestriala și de vara. Așa a încoltit ideea că se poate face mai mult pentru copii și pentru parinți, se poate construi o altfel de familie la care copiii să vină cu plăcere, să se joace, să interacționeze unul cu celălalt fără a ști că de fapt, noi parinții, urmărim o formă de educare continuă prin joc, observare și cunoaștere.

Pornind de la acest  “totum” ne-am gândit la oportunitatea de a sta cu copiii o perioada mai lungă. Pe lânga sistemul bine-cunoscut de “after-school”, în care obiectivul este de a așeza unde trebuie cunoștintele, de a le dezvolta și de a capacita copiii în procesul de cunoaștere, de a-i învăța cum să învețe, noul sistem Ferienschule, vine să le ofere acelorași copii obosiți ți sătui de școală, multiple facilitați în care copiii invața să citească și să scrie inconștient prin joc, “Eu, personaj de carte”, învață să interacționeze cu computerul construind texte, nu jucandu-se. Ii învățăm pe aceăti copii să-și creeze mediul înconjurător în care sădim, organizăm și cultivăm hrană ecologică, învățăm ce este o plantă, învățăm să o identificam, să nu confundam roșia cu gogoneaua, învățăm care sunt beneficiile cultivării acestor plante și legume, ce se poate face cu ele și mai ales învățăm distrandu-ne, cât de buna este o dulceață sau o prăjitura cu mere.
Copiii se miscă spotan, în ritm propriu, în mediu creat de ei, dar supravegheați. Totodata datorită faptului că ne aflam la granița dintre mai multe culturi: românească, germană, maghiară, este păcat să nu beneficiem de această șansă și să nu învățăm să ne dezvoltam multilateral căci sunt puține zone geografice care oferă atâtea beneficii interculturale cum este regiunea Brașov. Din acest motiv îmi propun să îmbin cultura românească cu cea germană, să aflăm izvoarele ambelor culturi și să înțelegem civilizațiile care le-au fundamentat și mai ales sa știm să identificam elementele de cultură (clădiri, tradiții, artă, port popular, obiceiuri, gastronomie).

Mă adresez copiilor în mod special, însă spre deosebire de gândurile inițiale care erau adresate copiilor direct, în ultima perioadă am realizat că pot, și stiu să îi susțin pe parinți și pe bunici și împreună să reușim să înrădăcinăm copiilor niște tradiții și valori cumulate în generațiile anterioare. 
Organizația noastră este sustinuta de voluntari onorifici, printre care îi enumăr pe soțul meu, Lothar Mahl, mama mea, Anna Roth, fiul meu Ionel, Ioana Câmpean și Codruța Robu. Beneficiem însă și de sprijinul Bisericii Evanghelice din Brașov și al Școalii Primare Blankenese din Hamburg. Urmărim dezvoltarea portofoliului de colaborari cu școli și organizații non-guvernamentale din țară și din străinatate.
În acest sens am certitudinea că entitatea pe care o reprezint va fi la curent cu cele mai noi metodici și tehnologii de educație pe care sistemul vestic le impune astfel încăt copiii să se poată încadra oricând, daca va fi nevoie, în școlile din spațiul european.
Am avut șansa de a crește în două limbi, două culturi. Acest lucru mi-a deschis porți spre două lumi, în care povestești diferit, te joci, mănânci, cânți și gândești diferit. Două limbi îi conferă copilului încredere în el însuși, lumea lui devine mai mare, mai bogată.

Echipa

Ortrun Mahl
Președinte
Ortrun Mahl
Președinte & Membru fondator
Lothar Mahl
Voluntar
Lothar Mahl
Voluntar
Ionel Damșa
Administrator
Ionel Damșa
Administrator & Membru fondator
Anna Roth
Voluntară
Anna Roth
Voluntară
Ioana Câmpean

Concept
Ioana Câmpean
Concept & Membru fondator
Cristina Moisei

Cadru didactic
Cristina Moisei
Cadru didactic
Krista Kraus

Cadru didactic
Krista Kraus
Cadru didactic